fredag den 24. oktober 2014

En fars kærlighed til sin søn

 
Søndag var Emil med på sin første klapjagt, i silende regnvejr klappede vi skoven af.
Emil var sej, og lidt pylret, men vandet kom også ind alle steder(!)

Båndet imellem far og søn er helt specielt og Tommi giver så meget til Emil, som jeg ikke kan,
og sådan er det bare. Samspillet imellem far og søn er helt specielt, man ser op til sin far og tumler/prøver kræfter med ham, rent fysisk, noget som mor kan have svært ved at hamle op med.

Drenge børn har brug for at tumle med deres far, noget jeg er temmelig obs på.
Det er også tydeligt, at Victor gerne vil prøve kræfter af med Tommi, det er tit sådan noget
"du kan bare komme an"-agtigt eller "jo det kan jeg sagtens"

Jeg nyder de stunder, hvor Tommi og Victor kæmper, alt imens Emil prøver på at være en del af kampen eller bare kigger på og nyder storebror, der giver alt hvad han har i sig.

Jeg prøver, så godt jeg nu kan, at "klare" Victor. Kan godt finde på, at tage fat i ham og fastholde ham nede på gulvet, så griner Victor højt, og jeg tvinger ham til at sige, at jeg er den stærkeste.

Det lyder voldsomt på skrift, men det er kun leg, og kamplege er faktisk en vigtig del af børns udvikling. Kamplegene indeholder en del sansemotorisk træning, bl.a. træner de balance, koordination og det at vi rører ved hinanden er super godt.

Kan I alle have en dejlig weekend, jeg skal til gymnastik træning med 140 af byens børn på nabobyens ungdomsskole. Så laver vi gymnastik til sent i aften, smider dem i svømmehallen og putter dem i hallen på madrasser med slikposer og en god film på storskærm. I morgen laver vi atter gymnastik fra kl.9.00-13.00, hvor forældrene afhenter og ser hvad de har lært.

Det er et super godt arrangement og jeg nyder at være afsted sammen med Anna og Victor.
Det bedste af det hele er, at Victor og mig sover sammen inde i hallen, putter og hygger i mørket.

2 kommentarer:

  1. Det er nemlig et helt særligt bånd de knytter:-)
    Jeg nyder at tumle med Magnus, men kan også godt se at jeg fysisk ikke kan kaste så højt og vildt som far...;-) Men vi tumler dejligt alligevel...

    Lyder som en super god gym-weekend,
    Kh J

    SvarSlet

Jeg elsker hver kommentar jeg får, og er du ny så kigger jeg forbi hos dig :)